RSS

Exercitiul Mintii

02 Iul

exercitii creier

Exercitiile mentale ajuta la imbunatatirea memoriei si previne un eventul declin. Un studiu publicat in New England Journal of Medicine a descoperit ca participarea la activitati de relaxare, cum ar fi jocurile de masa, lectura sau dezlegarea de rebusuri, reduc riscul producerii bolii Alzheimer cu aproape o treime.

O serie de studii au aratat ca implicarea persoanelor in activitati relaxante, stimulante din punct de vedere intelectual, nu numai ca se simt mai fericite si in forma, dar tind sa traiasca si mai mult. Studiul, MacArthud, a descoperit ca persoanele care isi pastreaza activitatea mentala – prin jocuri de cuvinte incrucisate, lectura unor carti noi si interesante, jocuri de carti si altele – se bucura de o calitate a vietii mai buna si de o speranta de viata superioara, fata de cei cu o mai putin stimulare mintala.
Comparand voluntarii absolvent de colegiu cu cei care nu au urmat aceasta forma de invatamant, oamenii de stinta constata foarte adesea un risc scazut al producerii bolii Alzhemer, printre voluntarii mai educati

O minte mai ascutita

Dupa cum arata dovezile stiintifice, de fiecare daca cand ne straduim sa rezolvam probleme intr-un mod nou, e posibil sa ne intarim conexiunile dintre neuroni. Fiecare celula nervoasa are dendrite. Aceste extensii minuscule transmit informatia de la o celula nervoasa la alta. Daca nu sunt folosite, dendritele se pot atrofia sau micsora; insa atunci cand le utilizam in modalitati noi si creative, conexiunile raman active, transferand noi informatii. Practic, orice efort constient de a antrena creierul poate forma noi conexiuni intercelulare. De asemenea, lucru remarcabil, pot fi create noi dendrite, chiar daca cele imbatranite au disparut deja.

Studiile sistematice au aratat ca persoanele sanatoase, mai in varsta si mai experimentate, au mai multa eficienta si rapiditate in evaluarea unei situatii generale sau in gasirea unui chip in multime decat persoanele mai tinere, care tind sa acorde atentie detaliilor.
Ne putem imbunatati aceste abilitati la orice varsta, prin exercitiu mental. Pentru a ne folosi la maximum capacitatea creierului si pentru a optimiza ascutimea mintii, e bine sa folosim urmatoarele reguli: prezenta, calitate, curiozitate si perseverenta.

Prezenta: Atentia la timpul prezent ne face mai eficienti in orice sarcina mentala data. Elementul cheie in pastrarea prezentei si eficientei nu e data doar de abiliatea de a fi atent la ce se intampla in jurul nostru, ci si de a putea ignora lucrurile care nu prezinta important.

Calitatea: Atunci cand mintea noastra se concentreaza asupra calitatilor, detaliilor si sensurilor noii informatii, o retinem mai mult timp si o putem rezolva mai bine.

Curiozitatea: Curiozitatea ne perminte sa ne extindem orizontul mental. Lectura unor carti si a unor reviste interesante , descoperirea de locuri si activitati necunoscute, cercetarea constinua si intrebarile ne vor pastra spiritul alert.

Perseverenta: Repetarea unei anumite sarcini mentale duce la invatare si capacitati de memorare.

Aplicarea acestore reguli nu ajuta doar la pastrarea unei vieti mentale active, ci ne permite sa ne dezvoltam optimismul, acea abilitate de a ne reveni dupa experientele negative.

Sursa: http://sanatate.adore.ro/

Anunțuri
 
Scrie un comentariu

Scris de pe 00000007am 039000000am, AM7000000Miercuri în Think about!

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: