RSS

Sahasrara Chakra

01 Apr

316553_10150294747733141_14524668140_8042945_2063535871_n

„Atunci cand energia Kundalini este intim unita cu Shiva (Dumnezeu) in Sahasrara, yoghinul se bucura de fericirea suprema. El atinge o stare de supraconstiinta si realizeaza cea mai inalta cunoastere.” – Swami Shivananda

Localizare – al saptelea si ultimul centru subtil de forta, numit Sahasrara, are ca zona de proiectie la nivel fizic zona de deasupra crestetului capului. In literatura orientala, el mai este numit si „Centrul suprem de contact cu Dumnezeu”.
Simbolizeaza – detasarea de iluzie, stare care conduce la obtinerea cunoasterii supramentale, depline a Adevarului Suprem, conform caruia totul este unul si unul este tot.
La nivel psihic – fiinta dobandeste constiinta infinitului, cunoasterea supramentala inefabila. Functia psihica este de „deschidere” spirituala fata de forta creatoare a universului.
Reactii specifice in cazul activarii armonioase a acestui centru – Dinamizarea sistematica a lui Sahasrara (prin concentrare, meditatie si alte tehnici speciale) determina aparitia unor puteri paranormale si, in acelasi timp, ameliorarea unor stari patologice sau vindecari la nivelul fizic.

Fiinta umana in care acest centru a fost complet trezit traieste starea de continuitate a constiintei, de unitate a contrariilor, de transcendere a polaritatilor si fuziunea deplina cu Absolutul sau Dumnezeu.

Sahasrara reprezinta capatul calatoriei interioare a constiintei individuale. Textele yoghine secrete mentioneaza ca, prin activarea plenara a lui Sahasrara, fiinta umana atinge cea mai inalta stare a constiintei. Dar ce este in realitate aceasta stare suprema de constiinta si cum poate fi ea atinsa?

Iisus a numit aceasta stare „Imparatia dumnezeiasca a Cerurilor”, Sf.Pavel – „pacea paradisiaca aflata dincolo de intelegere”, Richard Bucke – „constiinta cosmica”. In invatatura scolii medievale budiste Zen, termenul care o descrie este Satori sau Kensho, in timp ce in Yoga ea se numeste Samadhi sau Moksha. Indiferent insa de numele dat acestui vechi si binecunoscut fenomen uman de culme a culmilor la care se ajunge uneori gradat, prin iluminare, este vorba despre aceeasi stare, eliberarea spirituala ultima. Ea este experienta integrarii noastre launtrice in eternitate, a unitatii nelimitate cu intreaga Creatie.

Fiinta umana la care Sahasrara este plenar activata, care isi mentine constiinta in permanenta la acest nivel, a atins desavirsirea spirituala prin unirea constiintei individuale cu constiinta macrocosmica a lui Dumnezeu.

Unul dintre pionerii psihologiei transpersonale, Abraham Maslow, a studiat cu foarte mare atentie nu omul bolnav din punct de vedere psihic, ci tocmai omul realizat spiritual sau desavarsit prin unirea cu Absolutul. Iata in continuare caracteristicile principale ale omului desavarsit prin unirea cu Dumnezeu:

Onestitatea – Onestitatea de a-ti exprima liber si spontan sentimentele superioare, benefice, de a avea incredere in propriile sentimente stenice, pozitive, de umor, de bucurie nemarginita, de iubire in toate relatiile interpersonale.

Simtul accentuat al umorului – care de obicei te face atat sa zambesti, cat si sa razi in hohote; umor evident care tine mai degraba de situatie decat de ceva in afara ei, care este mai degraba spontan decat calculat si care declanseaza o veselie contaminanta; acest gen de umor are ceva cu totul specific si, cu foarte rare exceptii, nu poate fi niciodata repetat.

Interes social – Cei desavirsiti sau realizati spiritual au fata de fiintele umane, in general, un sentiment profund de empatie inefabila, de identificare adeseori uluitoare pentru ceilalti, de simpatie si afectiune, in pofida unor rare izbucniri de nemultumire in fata rautatii, a egoismului, a complacerii celorlalti in inertie. Alteori ei dau semne de nerabdare si indiferenta in cazurile evidente de prostie crasa sau inconstienta continua.

Iubirea – Cei insufletiti de iubire sunt capabili de mai multa fuziune si dau dovada de o gigantica putere de a iubi simultan foarte multe fiinte umane; totodata, ei sunt permanent capabili de o participare afectiva, empatica mult mai mare; adeseori ei realizeaza o identificare afectiva empatica aproape perfecta cu ceilalti; ei reusesc cu usurinta sa impulsioneze o stergere mai rapida a limitelor penibile ale ego -ului (aceasta contribuind la revelarea Sinelui Suprem – Atman).

Atentia – Atentia la corectitudinea interioara, la natura, la asa-numitele experiente extatice „de varf” ale vietii care apare ca rezultat al fuziunii beatifice, totale, cu lumea din afara sau cu un anumit aspect al acesteia. Aceasta fuziune ii confera fiintei in cauza o stare de extaz si plenitudine si o face sa traiasca o stare de comuniune cu Absolutul.

Perceptia simultan eficienta – Cei care o au, traiesc mai mult in lumea reala a naturii decat in lumea artificiala, himerica, speculativa, sterila, de conceptii prostesti, credinte si stereotipuri pe care majoritatea oamenilor le confunda cu ceea ce sustine unanim si crede toata lumea, datorita ignorantei, superficilaitatii sau a prejudecatilor.

Prospetimea plina de candoare a aprecierii – Minunata capacitate de a aprecia la nesfarsit, direct, nemijlocit si in mod candid toate bunurile fundamentale ale vietii, fiind vesnic transfigurat de armonia intuita, miscat profund in cele mai, aparent, banale situatii, mereu cuprins de o copilareasca uimire si traind adeseori uluitoare stari de extaz in fata a tot ceea ce exista.

Experienta de varf – Sentimentul bucuriei plenare, oceanice. Sentimente inefabile de dezvaluire a unor misterioase orizonturi nelimitate, care se deschid viziunii, sentimentul de a fi simultan mult mai puternic si mult mai umil ca inainte, sentimentul de mare extaz si mirare plina de recunostinta fata de Dumnezeu, de pierdere a simtului de timp si spatiu si, in cele din urma, convingerea ca s-a petrecut ceva extrem de important si valoros care ne face sa ne simtim nemuritori si atotputernici.

Simtul etic – Avand un puternic simt etic, oamenii cu adevarat desavirsiti spiritual au criterii morale clare, deseori notiunile lor despre bine si rau fiind total diferite de cele conventionale si evident prostesti pe care le au ceilalti oameni. Ei se concentreaza preponderent, mai degraba asupra telurilor decat asupra mijloacelor de a ajunge la ele.

Libertatea – Libertatea totala de a te retrage fara sa tii deloc cont de prejudecatile mediului social in care te afli si care exercita presiuni asupra celorlalti prin asa-zisele „obligatii”. Manifestarea puterii bucuriei plenare de a fi detasat, de a fi oricat de creator ori de a fi complet spontan.

Detasarea – Nevoia periodica de singuratate. Acestor fiinte le place efectiv linistea si singuratatea, deoarece ei pot comunica extatic cu Dumnezeu prin suprema Tacere.

Creativitatea – Un fel special de creativitate care seamana mai degraba cu creativitatea geniala, aparent naiva si universala a copiilor inocenti.

Spontaneitate totala – Mai ales la aceste fiinte umane conduita in aproape toate situatiile este marcata prin simplitate si naturalete. Ea este intotdeauna evidenta in special prin lipsa de artificialitate.

Increderea – Cei desavarsiti spiritual au o incredere de nezdruncinat in misiunea divina, cu totul exceptionala, pe care o au in aceasta viata. Ei au o incredere uriasa in propria persoana, in pofida tuturor influentelor ostile din afara. Ei au o incredere foarte mare in altii si in natura.

Misiunea vietii – Oamenii cu adevarat desavirsiti spiritual intuiesc destul de repede ca au o misiune divina in aceasta viata; asedeori ei presimt ca au o sarcina extraordinara pentru intreaga umanitate, de indeplinit.

Autonomia deplina – La cei desavarsiti spiritual se remarca o permanenta independenta de cultura superficiala, neautentica si de mediul ambiant gregar si mediocru. Pentru propria lor dezvoltare si progresul lor continuu, oamenii desavarsiti spiritual depind doar de propriile lor forte si de resursele latente pe care le trezesc in fiinta lor prin rezonanta cu focarele corespondente din Macrocosmos.

Spiritul exemplar de ingaduinta – Acesti oameni exceptionali pot accepta, gratie unei transfigurari uluitoare (pe care o exercita permanent) si a intuirii fulgeratoare in ceilalti a tot ceea ce este bun si divin, toate lipsurile si pacatele, toate slabiciunile si relele naturii umane, fara sa puna intrebari, in acelasi mod in care oamenii obisnuiti (comuni) accepta in mod spontan toate caracteristicile naturii exterioare.

„Ca un val va veti topi in oceanul fericirii care se afla aici si veti deveni una cu el; o neincetata moarte si renastere, o picatura in oceanul de iubire. O, ce extaz! O, ce fericire sublima! Ce desavarsita pace si iubire! In spatiul vast si deosebit al lui Sahasrara veti descoperi stralucirea divina a o mie de sori incandescenti. Frumusetea sa va va umple de incantare. Aceasta pura si divina lumina nu genereaza caldura, in ea nu exista nici luna, nici stele. Aceasta stralucire divina este imaginea perfecta a fericirii supreme.”

„In Sahasrara nu exista caldura, foc solar sau raceala lunara. Nici durerea si nici moartea nu pot patrunde aici. Sahasrara este plina de fericire. Ajunsi aici, yoghinii se cufunda in aceasta fericire. Pentru ei, aici este adevaratul ACASA.

Sahasrara mai este numit si centrul intelepciunii si coordoneaza intregul corp; spre el converg toate nadi-urile. In tratatele yoghine este asemanat unui lotus cu o mie de petale. Centrul acestui lotus este salasul lui Dumnezeu. Cand yoghinii isi mentin constiinta aici, ei dobandesc nemuritoarea stare de constiinta a lui Shiva (Dumnezeu).” – Swami Muktananda – Siddha Yoga

Cuvinte – cheie

Samadhi – literal: a afixa, a atasa in extaz divin. In hinduism: stare beatifica de constiinta superioara celei de veghe, de vis si de somn profund care este caracterizata de incetarea completa a oricaror ganduri. In starea de SAMADHI se produce o fuziune totala a celui ce mediteaza si a obiectului de meditatie (Dumnezeu sau Absolutul, daca acesta este obiectul meditatiei). Exista diferite forme sau stadii de SAMADHI. Cel mai elevat se numeste NIRVIKALPA-SAMADHI.

In budismul Zen starea extatica de SAMADHI rezulta prin concentrarea intensa a mintii asupra unei realitati supreme. Aceasta concentrare extraordinara se obtine printr-o diminuare progresiva a activitatii mintii. SAMADHI este starea suprema de constiinta in intregime non-dualista caracterizata, printre altele, prin unirea dintre „subiectul” si „obiectul” experientei: continutul profund extatic al experientei este singurul care exista. Aceasta stare beatifica, divina de constiinta este adesea calificata de yoghini drept „focalizarea unica si extatica a mintii”, expresie care, la prima vedere, poate sa ne induca in eroare caci ea ne lasa sa presupunem ca aceasta concetrare ar fi orientata voluntar, egotic, catre un punct precis. Cu toate acestea, starea de SAMADHI nu este numai o concentrare intensa asupra unui punct, iar mintea nu este orientata de la un aici (subiect) catre un acolo (obiect), ca intr-o simplista schema dualista. A fi capabil de a intra spontan, cat mai des, in starea de SAMADHI este o conditie indispensabila oricarei meditatii yoghine (DHYANA) profunde care este cu adevarat perfect realizata.

Intelepciune – stare suprema de echilibru integrata prin intuitie, asupra lumii, asupra omului, asupra pozitiei sale in univers si asupra realitatii existentei lui DUMNEZEU. Ea implica de asemenea o cunoastere a valorilor morale de bine divin, adevar ultim, frumusete perfecta, puritate sufleteasca, dragoste, respect pentru sine si pentru oameni, iubirea neconditionata a lui DUMNEZEU, precum si o credinta de nezdruncinat in acord cu aceste principii si valori. Intelepciunea este o expresie a cunoasterii profunde si dominarii depline de sine, a unei permanente calauziri in viata dupa principiile divine, universal valabile ce nu contrazic bunul simt si inteligenta creatoare. Intelepciunea adevarata reflecta respectul deplin al legilor naturii asa cum acestea au fost create de intelepciunea perfecta a lui DUMNEZEU.

sursa: www.luxsublima.ro

Anunțuri
 
Scrie un comentariu

Scris de pe 00000004am 056000000am, AM4000000Marți în Cele sapte roti ale destinului

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: