RSS

Perfect imperfectă

17 Mar

Brunul: culoare germinativă,

Ţărână în devenire Om,

Prin verde stabilind

Direcţii necutreierate încă.

Te caut în pământ

Mângâind rădăcini

De-atunci

Pâna-acum.

Albastrul: transparenţa cristalului,

Aer ţintind către Fiinţă,

Prin violet trecând

Către invizibile călătorii.

Te caut încă

Străbătând reflexii

De-acum

Până-atunci.

Roşu: semafor centrifug,

Avertisment către Maturitate,

Galben de copilarie,

Un colţ de jucărie licărind.

Nu te mai caut.

Doar te privesc

Atunci

Sau acum.

Negru: negare sau nu,

Către alb te conţin

Câte puţin sau câte mult,

De la-nceput pân’ la sfarşit.

Tu m-ai găsit.

Eu te privesc

Acolo

Sau aici.

Gri: rece şi cald,

Totul sau nimic,

Ploaie sau cenuşă,

Punct de plecare am venit

Între ştiut şi neştiut,

Perfect imperfectă

Şi-atunci

Ca şi-acum.

 
20 comentarii

Scris de pe 00000003am 039000000am, AM3000000Miercuri în Poezii si reflectii personale

 

20 de răspunsuri la „Perfect imperfectă

  1. cata

    00000003pm 029000000pm, PM3000000Luni at 6:29 pm

    De ce?

     
    • psih.laura_cojocaru

      00000003am 048000000am, AM3000000Marți at 7:48 am

      De ce nu?
      Unii vad lumea-n alb sau negru.
      Si alb si negru e prea mult pentru ei,
      Implica alegeri, responsabilitate.

      E mai usor sa zici „sunt bun” fara sa te intrebi „la ce sunt bun?”, „care parte din mine e buna?”, „binele meu are vreo treaba cu binele universal?”, „cum influenteaza binele meu binele celorlalti?”, s.a.m.d.
      … sau „sunt rau si nu-mi pasa!”.
      Este o mare iluzie si pentru unii si pentru ceilalti.

      Iti recomand sa citesti (daca nu ai citit deja) „Partea intunecata a cautatorilor de lumina”, Debbie Ford.

       
      • cata

        00000003am 054000000am, AM3000000Marți at 9:54 am

        Imi este greu sa explic cum vad eu lumea,deoarece modul meu de a fi difera foarte mult de modul idealist de a vedea totul.In esenta este:respecta-i pe ceilalti si lasa-i sa faca ce vor ;fiecare este responsabil numai pentru actiunile lui si pentru nimic altceva,nu este responsabi despre ce gandesc ceilalti despre el.Atat timp cat el este impecabil in ochii lui(cei mai critici ochi care exista)altceva nu mai conteaza.
        Iluzii am avut mult timp si ma-m cam saturat de iluzii,prefer realitatea,realitatea mea.Nu este vorba de importanta de sine,decat in foarte mica masura,pentru ca nu nu m-a atras de mic importanta de sine(chiar de loc).Este vorba de a traii la intensitate maxima,de a face ce vrei cand vrei ,respectandu-i pe ceilalti si lasandu-i si pe ei sa faca ce vor.
        Anumite imprejurari m-au facut sa-mi schimb modul de a fi,modul de a vedea lumea,pentru ca altfel nu pot sa ajung unde vreau eu,alta solutie nu exista pentru mine(nu este o plangere,ci o concluzie).Actionam uimitor de bine cand suntem pusi cu spatele la zid-pentru mine a functionat.
        ”suntem un sentiment inchis in acest corp”

        Am invatat din vise,
        ca nu exista vise
        ci numai realitate ,
        in alta realitate

        Am invatat de la lumina
        Ca sunt si eu lumina.
        Am invatat ca infinitul
        este…
        infinit

         
      • psih.laura_cojocaru

        00000003am 056000000am, AM3000000Miercuri at 7:56 am

        Intr-adevar, abia atunci cand ne simtim pusi la zid (pentru ca nu ne pune nimeni, doar noi ne permitem sa ne simtim asa), abia atunci incepem sa ne permitem sa fim impecabili cu noi insine si sa nu ne mai straduim inutil sa-i multumim pe ceilalti sau sa-i observam pe ceilalti. Abia atunci incepem cu adevarat sa traim cu noi si pentru noi, asa cum bine si frumos zici: „Este vorba de a traii la intensitate maxima,de a face ce vrei cand vrei, respectandu-i pe ceilalti si lasandu-i si pe ei sa faca ce vor.”

        Suntem lumina
        Infinita si pura,
        Prin dor de poveste,
        Realitatea doar este.

         
      • cata

        00000003pm 011000000pm, PM3000000Miercuri at 6:11 pm

        poveste tesuta
        din ganduri si fapte,
        poveste frumoasa si cruda
        ce naste fantasme si dor

        iubire de vise
        ce naste doar soapte
        prin colturi uitate,
        prin ganduri de noapte.

        ”suntem tot ce credem ca suntem si tot ce ne permitem sa fim”

         
      • psih.laura_cojocaru

        00000003pm 024000000pm, PM3000000Miercuri at 7:24 pm

        Iubirea de vise
        Naste fantasme,
        Iubirea de povesti
        Naste soapte,
        Povestile nasc iubiri.

         
      • cata

        00000003pm 005000000pm, PM3000000Joi at 6:05 pm

        suntem o noapte rece ca ghiata
        sau un soare tanar pe cer
        suntem tot ce putem sa fim
        in acest monent efemer

        suntem totul si incelasi timp nimic.
        ce poate fi mai frumos
        decat momentul prezent
        cand esti noapte rece ca gheata
        sau soare tanar pe cer?

         
      • psih.laura_cojocaru

        00000003am 056000000am, AM3000000Vineri at 7:56 am

        Suntem sus privind in jos
        Suntem acolo privind spre aici
        Suntem acum, suntem atunci.

         
      • cata

        00000003pm 000000000pm, PM3000000Vineri at 6:00 pm

        ploaie pe lac
        o pasare singura
        lumina
        zgomotul apei.

        totul este perfect
        cand asculti
        prezentul

         
      • psih.laura_cojocaru

        00000003am 010000000am, AM3000000Sâmbătă at 11:10 am

        Asculta aici si acum
        Si vei fi pretutindeni si oricand.

         
      • cata

        00000003pm 031000000pm, PM3000000Sâmbătă at 6:31 pm

        aici si acum
        acum si acolo
        lumi tesute printre
        atomii fiintei noastre
        asteapta sa fie
        explorate

        nu universul este
        prea mare,
        c i noi ne consideram
        prea mici.

         
  2. psih.laura_cojocaru

    00000003pm 059000000pm, PM3000000Sâmbătă at 7:59 pm

    Viata si-a intins palmele in infinit
    In ele pulsand timida moneda invatarii.
    Intr-o inutila incercare
    O fata a ei de cealalta,
    Umanitatea incearca si acum sa separe.

     
    • cata

      00000003am 034000000am, AM3000000Duminică at 11:34 am

      Viata,invatare,separare
      Cuvinte dulci ,cuvinte aspre
      Si totusi…
      Doar cuvinte

      Tot ce stim
      traducem in cuvinte
      Cuvinte dulci ,cuvinte aspre
      Si totusi…
      noi suntem sentimente.
      Sentimente moi, pufoase
      mici sau mari
      intunecoase ,luminoase
      si uneori frumoase.

      Suntem
      doar sintimente.

       
  3. psih.laura_cojocaru

    00000003am 044000000am, AM3000000Sâmbătă at 11:44 am

    Cunoscand intunericul
    Am simtit lumina,
    In strafunduri de ape adanci
    Am intrezarit caldura dulce a focului,
    De jos am vazut susul
    Purificand cicluri.

     
    • cata

      00000003pm 044000000pm, PM3000000Sâmbătă at 6:44 pm

      Cunoscand lumina,
      Am inchis ochii
      si am vazut intunericul,
      Si mi-a placut,
      Si am uitat lumina

      Cunoscand intunericul
      Am inchis ochii
      cautand lumina.
      Am gasit numai intunericul
      Si am plans

      Am cautat lumina
      Cu ochii inchisi sau deschisi
      Mereu si mereu

      Acum am gasit lumina,
      Si am aflat ca intunericul si lumina
      Sunt eu.

       
  4. cata

    00000003pm 056000000pm, PM3000000Joi at 6:56 pm

    A saruta o candela
    cu un sarut de foc
    aduce lumina
    sarutului

    A cauta stralucire
    in intuneric
    aduce putere
    intunericului

    A imbratisa atingerea
    nepermisa
    este o provocare
    permisa

     
    • psih.laura_cojocaru

      00000003pm 052000000pm, PM3000000Joi at 7:52 pm

      Sarutul dat focului
      Luminand imbratisarea intunericului,
      Scanteieri permitand interdictii.

       
      • cata

        00000003pm 001000000pm, PM3000000Vineri at 6:01 pm

        focul lumineaza intunericul,
        intunericul lumineaza focul,
        oglinda unul pentru altul
        pentru eternitate

        lumina se joaca cu intunericul
        la fel cum intunericul se joaca cu lumina,
        cum poti spune care este mai frumos
        daca nu le-ai cunoscut pe fiecare?

        saruta focul
        saruta si intunericul
        amandoua au gustul perfectiunii.

         
  5. cata

    00000003pm 038000000pm, PM3000000Miercuri at 7:38 pm

    brunul
    germineaza albastrul,
    cand noaptea
    se-ngemaneaza cu ziua

    rosul:
    dragoste si miros
    de trandafiri
    intr-o noapte fierbinte.

    negrul:
    lumina brumata,
    frica si noapte
    uitare…

    albul:
    zapada
    petale
    si gheata pe geam.

    eu:
    uimire
    culoare
    eternitate
    si vis.

    Deranjez?

     
    • psih.laura_cojocaru

      00000003pm 017000000pm, PM3000000Miercuri at 8:17 pm

      Ar putea deranja lumina
      Cand imbratiseaza intunericul
      Cautand atingerea nepermisa?

      Ar putea alb de zapada
      Sa-nchida pleoapa-n soare
      Cautand stralucirea promisa?

      Ar putea recele din noi
      Sa sarute o candela fierbinte
      Cand trairea e permisa?

       

Lasă un răspuns

 
